måndag 27 april 2009

Ingen lön

Snacka om att man blir rätt paff när man förväntat sig att ha fått lön men där finns inte ens en insättning!

Efter dubbelkoll med kontot, datum och funderingar ringde jag chefen som var rätt förtvivlad. jag var inte den enda och förste som ringt och undrat

INGEN I HELA KOMMUNEN hade fått lön!!!!

Hon och inte jag heler har varit med om något liknande!

Jag tänkte imorse att det var ngt underligt att inte lönespecen kommit, men jaja den kan ju ha fastnat på posten,
en så var det inte
det är ett omfattande fel - förhoppningsvis så ingen har snott allas llöner!!! - hos de som ska sköta utskick av lönespecar och löner !

Förhoppningsvis har vi fått lönen imorgon, vi vart ju lovade under dagen men men

Jag tänker nu på de stackare som är ensamma med barn och alla andra som inte har några kronor kvar och man har planerat så att det kankse räcker lagomt fram till lönen men inget mer.
Själv har jag ju turen att min sambo får ngr ören mitt i månaden, men det har ju inte alla.


Imorgon är det också en hård dag - jag ska ha internationellt prov i engelska. I de uppvärmande proven som jag provat för att se hur de är, kan jag ju inte säga att det gått så där översvallande bra!

Ja usch vad man utsätter sig för.

Ha det gott alla där ute i världen och universum

Inga kommentarer: