söndag 5 april 2009

Vid din sida

Hinner ju inte med så mycket tittande på Tv nu för tiden, men Robinson på Tv 4 har jag gett mig den på att se, så även nu, lördag kväll. Och så hade jag förutsatt mig att vara stenhård och sedan sätta mig med min hemuppgift till Samhällskunskapen!
Men efter Robinson började en film med Julia Roberts, Susan Sarandon mm som fångade mitt intresse fullständigt. Filmen hette "Vid din sida" och handlade i huvudsak om relationen mellan den biologiska mamman som får cancer och barnens styvmamma, eller hela familjens situation när det kommer fram att mamman är dödligt sjuk. Vanliga frågor som kan uppstå i familjer där det finns flera parter. Filmen visar på att det finns ljus i mörkret och att man kan faktiskt samsas över familjegränserna för barnens skull.
En djup, sevärd och tänkvärd film. Jag tyckte om den!

Inga kommentarer: