söndag 19 april 2009

För 19 resp 14 år sedan

För 19 år sedan fick jag min äldsta son idag och om ngr timmar är det 14 år sedan som vår yngsta dotter kom till värden med raketfart!

Sonen föddes 10 dagar för tidigt, hans storasyster fyllde 4 år ngr dagar innan och fick då en studsmatta som jag provade, inte riktigt att rekommendera
Min lillasyster och sonens pappa var med vid förlossningen, jag provade en kort stund bubbelbad men jag mins att det var för varmt och jag kände att värkarna ökade och att ha två stycken som satt och tittade på en och pratade och frågade vart för mycket.
det vart också lite svårt att få ut gossen och lite brottom, hans syresättning gick ner och när de skulle sätta elektroder på hans skallben sparkade jag till slut efter barnmorskan. Det är inte så kull när man har ont och så är det ngn som håller på och gräver i det allra heligaste. Det slutade med att de slängde sig på min mage och tröck ut honom.

Lillasyster däremot, lät vänta på sig.... i ganska exakt 14 dagar......men när hon ville ut då gick det fort!
Vi hade haft kalas för sonen, farmor och farfar vart kvar länge och strax innan de åkte hem kände jag mig öm i ryggslutet, men det var väl inte så konstigt med 20 kg övervikt och kalas. Men så märkte jag att slemproppen gått, vilket jag också sa till min syster!
Tur iof för hon skvallrade för morfar som fick oss att åka till BB!
3 timmar, 3 förvärkar och en kryst värk senare kom hon ut samtidigt som barnmorskan skulle ta hål så fostervattnet kom och då kom lilla fröken också och paniken var fullständig!


Idag är de båda stor vackra barn, sonen är pappa själv och jag är glad för att det verkar arta sig bra för dem i livet. Lite sorgsen för att tiden man får med barnen är så kort och går så oerhört fort. Men jag är glad och tacksam över alla mina fem ljuvliga barn.....vad vore livet utan dem!?

Idag kunde vi sitta ute i solen och fika och äta tårta. Mostermed familj, farmor och farfar samt min äldsta dotters kille kom och grattade. Vi hämtade sonen, tyvärr ville inte sonens tjej komma med dottern.
Hon har en nagel i ögat till mig, men jag tror....är ganska säker på att tyvärr satsar hon lite fel där när hon inte vill följa med hit och när hon försöker styra och leda min son genom detta sätt.
Men men det får hon väl lära så småningom.

Jag tackar än en gång för mina barn och en underbar dag, ha det bra ni andra där ute i världen

Inga kommentarer: