måndag 18 juni 2012

Irriterad

I min närhet finns ett äldre par. Han oroar sig över ekonomin och drar in på både det ena och det andra. Jag vet att inom en snar framtid kommer de att få omkostnader och jag undrar hur det ska bli då. Bland annat har en av dem avstått från att ordna sina tänder och den andre fick inte ny tandbrygga. En ej rätt anpassad tandbrygga kan orsaka skavsår som innebär att personen ifråga avstår från att äta. Och äter man inte ja...
Deras kost består av köttbullar med endera makaroner eller potatis. Ibland kör jag dit lite annan mat för att variera lite för dem.
vad som gör mig irriterad att det hos dem tycks finnas en släkting som inte tycks ha en aning om pensionärers många gånger dåliga ekonomi. För några år sedan tog den ena parten ett lån på en dyr TV för att släktingen inte hade TV i alla barnens rum längre. Nu har TV:n gått sönder igen och jag har lagt ihop den äldres förfrågningar om vår TV och denna trasiga TV!!!