söndag 27 juni 2010

Kalas

Mitt i all konfirmations donande kom jag på att pojkarna kanske skulle ha med sig varsitt paket när de åkte på kalas hos kompisen Alvin. Så efter dagens konfirmationsgudstjänst, nattvard och kaffe med glass vid bagarstugan åkte vi till Borlänge för att införskaffa passande pressenter.

Någon timme senare kom vi hem med pressenter, nya tandborstar och nya utemöbler!! Ett litet bord och två stolar. Jag har länge tänkt att jag skulle ha en mindre grupp ute vid bersån men det har inte blivit av. Med hjälp av Linnéa kom det så både ihop och på plats.

Pojkarna skjutsades och lämnades på kalaset, där det var planerad filmtittande och pizzamys.
Väl hemma fikade resten av familjen innan jag fortsatte till hingsthagen där jag hämtade Razzeman för en lång och avkopplande skogspromenad på nästan två timmar.
Väl hemma hade pojkarna ringt hem. Hela kalasgänget har så roligt och ska nu sova över hos Alvin i natt! Härligt och mysigt, samt ytterligare ett steg mot självständighet!

Min fundering är bara - när blir det tyst i det huset under det närmaste dygnet? En bekant till oss undrade vilka övermänskliga föräldrar Alvin har!? "leende" min uppfattning är att det är väldigt lugna föräldrar!

Farfar som ska skjutsa till morgondagens fotbollsskola är informerad och jag har bara att lämna över ryggan med matsäck och fotbollskläder och skor imorgon bitti när jag passerar till jobbet.

Inga kommentarer: