lördag 7 juni 2008

I flera dagar har vi nu njutit vid ett av våra favoritbadställen, det bästa av allt är att man kan även ta med hundarna, speciellt våran Isa med sin tjocka päls lider av värmen.
Så när hon får följa och svalka sig i sjön, då njuter hon!

Både min foderhund My, och min äldsta dotters tik har nu åkt till sin uppfödare, för att där om ngn vecka få sina valpar.
En hitintills traumatisk upplevelse för dotterns tik, som avskyr att inte ha matte inom synhåll. Redan under de första timmarna hos uppfödaren han hon göra flera rymningsförsök, samt se till att löplinan vart ett minne blott!!
Förra sommaren var tiken hos uppfödaren ngr dagar medans min dotter skulle ha mini semester, första dagen rymde hon och var tom in på Ica i Svennljunga!
I utbyte och som avlastning för uppfödaren har min dotter lovat att se efter "Dumla", mamma till min dotters tik. Hon tog "semesterflytten" med ro, men gillade inte hundgården och sitt barnbarn "Isis", de rök ihop ngr gånger så att tussarna rök!
Men det kan vara nyttigt för vår lilla "madam" att bli lite satt på plats. Våra äldre tikar har ju haft lite överseende med hennes tilltag.
Mötet med vår gamla Isa, som är "orsak" till att jag avstod en utbyteshund under sommaren, eftersom hon normalt lider av och vill undvika möten med okända hundar, gick jättebra.
Liksom med familjens katter!

Ja så har Isis, den rackaren, på ngr få sekunder demolerat och nästan helt förintat en ömt och omsorgsfullt iordninggjord rabatt med perenner och nyss uppkomna snittblommor samt en amerikansk perenn jag fått av en gammal dam, i jakten på skön svalka i sommarvärmen. Jag vart allt annat än glad kan jag ju säga, men vad gör man?!

Och så slutligen, våra ston, varmblodet är nu betäckt så där hoppas vi att det är ett litet söt föl på gång.
Däremot så har inte den andra "damen" gått i brunst ännu, men är det som jag misstänker så ska hon göra det i slutet av nästa vecka.
Och så vår lilla tänkta avelshingst, som vart skadad för en månad sedan. Hans sår vart bränt och det såg ut att läka som det skulle, han släptes med de andra hingstarna, och vi gjorde som vetrinären sa och luftade såret halva dygn, men men
han kliade upp det igen, så nu har det börjat komma svallkött igen! Stor djup suck
Vi har fått nya medikament, så det har i alla fall inte vuxit, men det blir återigen en resa till vetrinären.
Det är en himla tur att han är så snäll och lätthanterlig!

Nu är timmen sen, om ytterligare ngr timmar är det återigen en ny dag med nya äventyr
ha en skön fortsättning på helgen och ta vara på varandra för man vet inte hur länge vi har varandra
som ex , min sambo har ett flertal gånger idag berättat om den lilla Madicen, som var hos vår uppfödare, 4 månader och lever på övertid med svårt hjärtfel, hon var tydligen sååååå söt och trevlig..............

Inga kommentarer: